Aktualności
  • English (UK)
  • pl-PL

Aktualności

Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A. pomaga inwestorom wejść na polski rynek oraz w najlepszy sposób wykorzystać istniejące na nim możliwości. PAIH przeprowadza inwestorów przez wszystkie niezbędne procedury administracyjne oraz prawne występujące w trakcie realizacji projektu, wspiera także firmy, które już działają. Oferuje szybki dostęp do kompleksowej informacji dotyczącej otoczenia gospodarczo-prawnego inwestycji, pomoc w znalezieniu odpowiednich partnerów oraz dostawców, jak również lokalizacji.

Misją Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu jest również kreowanie pozytywnego wizerunku Polski w świecie oraz promocja polskich produktów i usług.

W celu jak najlepszej obsługi inwestorów stworzyliśmy sieć Regionalnych Centrów Obsługi Inwestora - COI w całej Polsce, które mają na celu poprawienie jakości usług regionów dla inwestorów, a także zapewnienie dostępu do informacji takich jak najnowsze oferty inwestycyjne i regionalne dane mikroekonomiczne. Te wyspecjalizowane biura zatrudniają pracowników przeszkolonych przez Agencję i są finansowane z funduszy lokalnych. Ich zadaniem jest także ułatwianie kontaktów pomiędzy inwestorem a władzami lokalnymi.

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. (PAIiIZ) powstała 24 czerwca 2003 roku w wyniku połączenia Państwowej Agencji Inwestycji Zagranicznych S.A. (PAIZ) oraz Polskiej Agencji Informacyjnej S.A. (PAI). Agencja w swojej działalności korzysta z dorobku swoich poprzedniczek.

Państwowa Agencja Inwestycji Zagranicznych S.A. (PAIZ)  została utworzona w 1992 roku jako spółka akcyjna Skarbu Państwa. Głównym jej celem było wspieranie rozwoju gospodarczego Polski poprzez działania zwiększające napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych. W 1997 roku na VIII Światowej Konwencji Agencji Promocji Inwestycji, PAIZ otrzymał tytuł Najlepszej Europejskiej Agencji Promocji Inwestycji.

Polska Agencja Informacyjna została utworzona w 1991 roku z przekształcenia Polskiej Agencji Interpress z agencji rządowej w instytucję, której głównym celem była promocja Polski za granicą. W ciągu 12 lat PAI realizował ten cel poprzez działalność informacyjną, wydawniczą, wystawienniczą oraz prasową.

Więcej informacji o Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu 

Więcej informacji o tegorocznym raporcie „Rynek Fotowoltaiki w Polsce’2019”

Dyskusja o cenach energii i wiązanie ich z cenami uprawnień do emisji CO2 odwróciły uwagę od wzrostu i roli kosztów dystrybucji w opłatach za energię. Sektor dystrybucji ma szczególne cechy: a) jest regulowanym (taryfowanym) monopolem, b) stał się kluczowym elementem biznesu czterech zintegrowanych pionowo państwowych grup energetycznych łączących w jednym ręku wytwarzanie energii i dystrybucję, c) za dystrybucję płaci odbiorca, a nie wytwórca energii , co stwarza preferencje dla centralnej elektrowni należącej do  skonsolidowanej pionowo grupy energetycznej i obniża konkurencyjność generacji rozproszonej, d) udział opłaty stałej w kosztach dystrybucji rośnie, co zmniejsza atrakcyjność  inwestycji w efektywność energetyczną i energetykę prosumencką.

Grupa Bruk-Bet od ponad 35 lat jednoznacznie kojarzona z technologiami budowlanymi, nie boi się wyzwań, jakie istnieją w branży wysokich technologii. Łącząc swój dorobek i pozycję rynkową z doświadczeniem zdobytym w branży budowlanej, od 2011 roku z powodzeniem rozwija markę Bruk-Bet Solar.

W ofercie znajduje się szeroki wachlarz modułów multikrystalicznych, monokrystalicznych i BIPV (Building Integrated Photovoltaics), które są produkowane ze standardowymi ogniwami oraz ogniwami wykonanymi w innowacyjnej technologii PERC, poprawiającej efektywność produktu.

Zapowiedź nowego raportu IEO „Rynek Fotowoltaiki w Polsce ‘2019
Newsletter nr 3– System aukcyjny1

Łączna moc projektów fotowoltaicznych, które uzyskały finansowanie w dotychczas przeprowadzonych aukcjach OZE wynosi 870 MW. Projekty te należą do 549 podmiotów. Projekty z I aukcji z 2016 roku miały czas na realizację do końca grudnia 2018 r. (wtedy 2 lata - aktualnie okres ten został skrócony do 18 miesięcy). Wiadomo, że nie wszystkie zostały zrealizowane: z 73 projektów (68,4 MW), które wygrały tą aukcje zrealizowano w terminie 55 instalacji (52,5 MW) - można przypuszczać, że reszta nie zostanie już zrealizowana.

Ustawowy termin realizacji projektów z II aukcji z 2017 roku mija z końcem czerwca 2018 r. Do tej pory zrealizowano już 94 projekty o łącznej mocy 75 MW, co stanowi 26%. Łączna moc farm fotowoltaicznych, które wygrały aukcje OZE i zostały już zrealizowane wynosi 127 MW, co stanowi 36% wszystkich farm PV realizowanych w ramach pierwszej i drugiej aukcji. Projekty z trzeciej aukcji z listopada 2018 roku są przygotowywane do realizacji, mają czas do maja 2020r.

Columbus Energy to lider rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych w Polsce działający w kraju już od 5 lat. Zgodnie z raportem rocznym za 2018 r., Spółka swój udział w rynku szacuje na aż 8%, co przekłada się na 4 200 zadowolonych Klientów, 60 tys. zamontowanych paneli fotowoltaicznych oraz 20 MW mocy OZE. DNA Columbus Energy opiera się na trzech wartościach: tempo, talent, troska; dzięki czemu organizacja oferuje rozwiązania ekonomiczne i ekologiczne dla rodzin oraz małego i średniego biznesu. Columbus Energy jako lider kreuje trendy i stawia na najwydajniejszą technologię - panele monokrystaliczne FullBlack o mocy 305 Wp dostępne w ofercie standardowej za gotówkę lub w ramach Abonamentu Elastycznego. Dziś Columbus Energy to najbardziej rozpoznawalna marka w branży fotowoltaicznej w Polsce!

Więcej informacji o tegorocznym raporcie „Rynek Fotowoltaiki w Polsce’2019”

ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA Akceptuje regulamin